Caz de malpraxis din Buzau rezolvat prin mediere!

Caz de malpraxis din Buzau rezolvat prin mediere!

Un coleg mediator din Buzau a soluționat prin mediere un conflict intre un pacient si un medic stomatolog pentru efectuarea defectuoasa a unei lucrari dentare.

In urma mediatizarii serviciului de suport in caz de MALPRAXIS, pentru soluționarea conflictelor dintre pacienți și cadrele medicale sau instituțiile medicale, soluționare ce se va realiza prin intermediul procedurii de mediere, pus la dispozitia cetatenilor de catre Colegiul Pacientilor in parteneriat cu Consiliul de Mediere, pacientul X a inaintat o sesizare in vederea declansarii procedurii de mediere cu medicul stomatolog, pentru efectuarea defectuoasa a unei lucrari dentare.

Mediatorul a initiat demersurile pentru invitarea medicului stomatolog la sedinta de mediere alaturi de pacient, in conditii de confidentialitate, impartialitate si neutralitate, insa acesta nu a raspuns invitatiei. Pacienta a inaintat o sesizare si catre Colegiul Medicilor, dar in acelasi timp a pastrat intentia de a solutiona in mod amiabil, prin mediere, aceasta disensiune aparuta. Medicul, a raspuns invitatiei primite de la mediator, in sensul acceptarii medierii.

Discutiile mediatorului cu partile au avut loc separat, astfel ca, atat pacientul, cat si medicul au avut oportunitatea sa-si prezinte propria realitate, mediatorul identificand zonele de intersectie nonconflictuale ale celor doua realitati. S-au efectuat mai multe sesiuni separate cu partile, iar in urma observarii progresului partilor, acestea s-au intalnit intr-o discutie comuna finala.

Solutie:

Solutia gasita de parti in aceasta situatie si consemnata in cadrul unui acord de mediere, a fost ca medicul sa faca lucrari reparatorii pe cheltuiala proprie, stabilind si data inceperii lucrarilor, sa ofere garantie o perioada limitata de timp pentru lucrarile efectuate si sa achite onorariul mediatorului.

Partile au decis sa pastreze confidentialitatea acordului de mediere, nedorind sa fie trimis pentru consfiintire la instanta de judecata sau pentru autentificare la notarul public. A fost transmis insa Colegiului Medicilor pentru incetarea demersurilor incepute la sesizarea pacientului.

Concluzie:

Ca o concluzie, solutionarea conflictelor dintre pacienți și cadrele medicale prin mediere, prezinta avantaje pentru toate partile participante in procedura, mediatorul, in conditii de confidentialitate, impartialitate si neutralitate, utilizand tehnici specifice de mediere pentru identificarea si compatibilizarea nevoilor partilor.

Pentru sesizari puteti scrie la adresa: [email protected]

Caz de malpraxis din Buzau rezolvat prin mediere!

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>